Bellarmine University

4 september 2014 - Louisville, Kentucky, Verenigde Staten

Hoi allemaal,

Ik zit hier ondertussen alweer 3 weken! De tijd vliegt nu al!

Dit wordt mijn tweede week school en ik mis de colleges in Tilburg nu al! Het voelt alsof ik weer terug naar de middelbare school ga.. Verschillen met Tilburg:

- De grootte van de klas: De klassen hier zijn erg klein. In een klas zit ik zelf maar met 7 (!) leerlingen. De andere vakken verschillen van 10 tot 20 leerlingen. Hierdoor is er dus meer interactie met de professor. Daarnaast zit je dus ook echt in kleine lokalen.

- Aanspreken van professoren: De professoren willen allemaal graag met Doctor, gevolgd door de achternaam, aangesproken indien ze Doctor zijn. Bijvoorbeeld: Doctor Hubrich.

- Hoe de punten tot stand komen:

1) Quiz: Je krijgt het hele jaar door ongeveer wekelijks een quiz over het desbetreffende hoofdstuk. Hierdoor moet je dus alles bijhouden.

2) Paper: Dit verschilt nogal per vak. Sommige docenten verwachten veel papers ( 10 per semester) terwijl andere docenten papers minder belangrijk vinden (3-5 papers per semester).

3) Aanwezigheid: Het is de bedoeling dat je iedere les aanwezig bent en hier krijg je dan ook een aantal punten voor. Elke keer dat je afwezig bent worden er een aantal punten van het totaal afgetrokken. In verhouding is dit wel een heel klein gedeelte van je cijfer (nog geen 5%), maar indien je een aantal keren niet naar de les gaat, word je vriendelijk verzocht je uit te schrijven voor het desbetreffende vak. Indien je dus wil reizen en een vrijdag of maandag vrij wil hebben, moet je dit vragen aan je professor.

4) Presentatie: De meeste professoren verwachten naast alle opdrachten en examens ook nog een presentatie van je.

5) Examen: Drie vakken die ik volg hebben 2 examens (midterm en final) en het andere vak heeft 3 examens. De examens tellen in totaal vaker minder zwaar mee dan de papers die je moet inleveren. Dit is ook een groot verschil met Tilburg.

- De kleding die studenten dragen. De meeste studenten zitten in de les met hun sportkleding. Dit houdt in een sportbroekje en vaak een model-loos t-shirt dat ze van Bellarmine University gratis hebben gekregen. Totaal niet fancy dus! Het grappige is, dat er voor presentaties een kledingvoorschrift is. Voor een vrouw houdt dit in: een rok met blouse/nette top of chique jurkje, een blazer, hakken en je haren mogen niet los zitten maar moeten in een nette knot of staart.

- Tijdens de les naar het toilet gaan. Het is ten alle tijden toegestaan om gewoon het klaslokaal uit te lopen, zonder iets te zeggen, en naar het toilet te gaan. In het begin vond ik dit een beetje vreemd, maar ondertussen ben ik er wel aan gewend. Daarnaast mag je ook ten alle tijden je drinkfles bijvullen. Iedereen heeft een harde plastic drinkfles van minimaal 1 liter. Ik word (met mijn halve liter flesje) dan ook regelmatig gevraagd of ik wel genoeg drink.

- De duur van de colleges. De duur van 1 college is 1 uur en 15 minuten. Hierna heb je 10 minuten de tijd om van lokaal te verwisselen. Er zijn geen pauzes tijdens de lessen.

- De stoelen. In ieder lokaal heb je een soort bureaustoel als stoel waarom je kan zitten. Dit betekend dat er dus wieltjes onder zitten. Het is dus erg comfortabel zitten tijdens de les.

Voor de rest is iedere professor erg aardig. Ook de studenten zijn erg aardig en hebben interesse in iedereen.

Ik ben dus bijna iedere dag bezig met het lezen van hoofdstukken en het maken van opdrachten. Omdat ik dit totaal niet gewend ben vind ik dat erg lastig en erg saai! Hopelijk gaat het lezen en het maken van opdrachten sneller als ik de Engelse zinsopbouw beter onder de knie krijg.

Liefs vanuit Kentucky!