Memphis, Orlando, Miami en Thanksgiving in Ohio!

5 december 2014 - Louisville, Kentucky, Verenigde Staten

Vandaag nog precies 10 dagen voordat ik weer naar Nederland ga!

Twee weken geleden ben ik een weekendje naar Memphis geweest met mijn vriendinnetje uit Engeland. We hadden niet echt iets gepland en dat was ook precies wat we wilden. Gewoon lekker op de bonnefooi naar Memphis.

S’ ochtends heeft iemand ons naar een plek gebracht waar we een auto konden huren. Dit pakte, wegen het niet ophalen van de bestelde auto, erg goed voor ons uit. Voor de kenners, we kregen een Infiniti SUV, een lekkere dikke bak dus! Omdat mijn gezelschap uit Engeland komt, had ze liever dat ik zou rijden. Mijn eerste keer in een automatische auto rijden en de eerste keer rijden in Amerika! Dat was soms wel even wennen maar over het algemeen echt super simpel. Je hoeft nooit te schakelen en de wegen en parkeerplaatsen zijn veel breder dan in Nederland dus er is niet zo veel aan. Het enige waar je op moet letten is je snelheid, doordat er meer wegen zijn en de wegen breder zijn, merk je niet echt hoe hard je gaat.

In Memphis moesten we op zoek naar een hotel waar we konden slapen, aangezien we niets gepland hadden zou dit nog wel eens tegen kunnen zitten. Maar al vrij snel hadden we een betaalbaar hotel midden in het centrum gevonden. Na genoten te hebben van Gus’s Chicken hebben we onze spullen in het hotel gedumpt en zijn we Memphis gaan verkennen. Memphis is de stad van de blues, de LP’s en bandjes! Kortom een zeer sfeervolle stad. Ondanks dat Beale street zo bekend is, verwachtten wij hier veel van. Het was een drukke en sfeervolle straat maar het is totaal niet groot of lang. Het is gewoon een gezellig straatje met cafétjes en wat souvenirs winkeltjes.

De volgende dag hebben we wat cultuur gesnoven in het National Civil Rights museum. Het is gebouwd in het Lorraine Hotel, waar Martin Luther King is neergeschoten. Een erg indrukwekkend museum. Veel van deze geschiedenis heb ik nooit geleerd op school, gelukkig had ik mijn levend geschiedenis boek bij me (Steffi studeert Amerikaanse Geschiedenis).

Na een gezellig weekendje met veel cultuur mocht ik dan ook weer 6 uur terug rijden. In de sneeuw kwamen we terug bij de universiteit. De winter was vanaf dat moment echt begonnen!

Vorige week heb ik 5 dagen in Florida gereisd. De eerste 1,5 dag waren we in Orlando, waar we Universal Studios hebben bezocht. Jeetje, wat is dat indrukwekkend! Ondanks dat er ook genoeg attracties waren van films die ik nog nooit heb gezien kon ik er toch van genieten. Dit komt omdat de attracties gewoon echt super goed in elkaar zijn gezet. Dat was dus een hele dag vol nieuwe indrukwekkende dingen en we hebben ons doel bereikt: we zijn in alle attracties geweest!

De dag erna moesten we vroeg opstaan, want we gingen naar Miami. Na een halve dag, eindelijk aangekomen in Miami met fantastisch weer, 32 graden! Dat was puur genieten. Eind november en dan zo’n goed weer hebben is echt niet voor te stellen. We konden ons totaal niet voorstellen dat het November was. Lekker op het strand zonnen en zwemmen in de zee. Helaas zaten er veel kwallen in het water dus dat was niet ideaal, maar in het eerste stuk van de zee kon je prima zwemmen en dat hebben we dan ook gedaan!

Daarnaast was er in Miami niet superveel te beleven. We hadden een leuk straatje ontdekt, Lincoln Road, met veel winkeltjes en restaurantjes, dus daar had je wel echt een ultiem vakantie gevoel. Ook was er een blok verder een Spaans straatje met allemaal Spaanse restaurantjes en cafétjes. Hier hebben we natuurlijk lekkere sangria gedronken.

Na een paar dagen moesten we helaas ook weer afscheid nemen van het zonnige, warme Miami. Om terug te vliegen naar Louisville, om daar vervolgens Thanksgiving te vieren. Om 23:30 kwamen we aan in Louisville. Mijn roommate wilde heel graag die avond nog naar haar ouders dus uiteindelijk kwamen we om 4.00 uur aan. Ik was blij dat ik eindelijk kon slapen. De volgende ochtend was het dan eindelijk Thanksgiving. Ik dacht dat dit een beetje een chique gelegenheid was dus ik had m’n goede kleren aangetrokken, maar toen ik beneden kwam zat iedereen gewoon in hun pyjama, die ze vervolgens gewoon de hele dag aanhielden haha. Dit was dus een lekkere Amerikaanse chille sfeer. Het eten vond ik niet geweldig, ik had er meer van verwacht. Dit het ik van meerdere Internationals gehoord. Ondanks dat was het een erg gezellige familiedag waarop dan natuurlijk ook Amerikaans voetbal gekeken wordt en, niet te vergeten, de Macy’s parade. Dit is een soort carnavals optocht,  in New York, georganiseerd door Macy’s (een Amerikaans warenhuis).

S’avonds begon het dan, Black Friday shopping, wat dus eigenlijk op donderdagavond begint. We vertrokken om 19:30 en eindigden om 2.00 uur. Wat een ervaring! Ik ben blij dat ik deze typisch, Amerikaanse gelegenheid mee heb mogen maken. Ik dacht dat we klaar waren na 1 avond, maar toen ik naar bed wilde gaan zei mijn roommate dat ik om 6:30 klaar moest zijn omdat we weer verder gingen. Op dat moment kon ik er even niet aan denken, maar nadat ik wakker was en een douche had genomen kon ik er weer tegenaan. Natuurlijk begonnen we deze dag met een Mc Donalds ontbijt. Amerikanen hebben geen tijd, en de familie vertelde me zelfs dat ze nog nooit binnen in Mc Donalds zijn geweest. Ze bestellen altijd vanuit de auto bij de drive in. Na een lange dag waarop ik wel 10 keer heb gedacht dat we eindelijk klaar waren, waren we om 16.00 uur dan echt klaar. Ik mocht een uurtje gaan slapen maar daarna moest ik weer wakker worden en gingen we s’avonds naar de dierentuin. Dit was erg mooi, ze hadden de hele dierentuin vol met lampjes gehangen en er hing een echte kerstsfeer.

Zaterdag was dan eindelijk een rustigere dag. Eerst konden we uitslapen tot 11.00 uur en vervolgens gingen we Ohio State football op tv kijken met chinees als ontbijt! Lekker Amerikaans weer haha.

Op zondag hebben we afgesloten in German Town. De vader van mijn roommate is helemaal weg van German Town en houdt van het eten daar. Op zondagmiddag gingen we terug naar de universiteit, waar ons weer sneeuw te wachten lag!

Inmiddels ben ik 5 dagen verder en is het Sinterklaasavond in Nederland. Ik heb nog precies 10 dagen hier, waarin 4 tentamens gemaakt moeten worden volgende week en daarna nog even genieten van mijn laatste dagen hier met alle andere studenten. Het is een erg dubbel gevoel nu zo op het eind van mijn exchange. Ik vind het heerlijk om weer naar huis en naar Nederland te gaan, maar toch ook wel heel erg jammer om afscheid van iedereen te nemen.

Heel veel liefs uit Amerika!

1. Yentl fuchs:
    7 december 2014
    Hoi yentl, wat een verhaal,je geniet en dat is geweldig.Thuis horen we wel alle belevenissen die je nog meer hebt meegemaakt en we zijn blij je weer te zien,we zijn zeer benieuwd,Bedankt voor je super leuke verhalen,soms waren we weer in Amerika,het is heel apart en anders toch.heel veel liefs een hele goede reis en vlucht en we zien mekaar weer gauw. De buren helma en andré
  2. Ton jetten:
    7 december 2014
    he die yentl, heb de vorige blogs gemist, dacht dat je daarmee gestopt was, maar ga ze allemaal terug lezen. hier zijn we allemaal blij als je weer terug bent! tot gauw. prachtige verhalen, je hebt toch iets van je paeternunkske weg.
  3. Romy:
    10 december 2014
    Haaa sjattie,

Moosj dien vurige keer sjrieve oog eave inhoale, dea hei ig eave gemist. Maar man man man,, wat hubse veal gezeen en zo te leaze oog genoate! Nog eave en dan ken ig dich weer knuffelen. Hie in Nederland is de tied oog veurbie gevloage.. eerst zootse nog neave mich op de bank in Nijmegen en noe kumpse alweer terug mit een paar moandj ervaring AMERIKA op dien CV!

dikke kuss Romy