Eten, eten, eten

21 augustus 2014 - Louisville, Kentucky, Verenigde Staten

Ik ben nu al 1,5 week in Amerika en ik besef nog steeds niet dat ik echt hier ben.

Het eerste wat me opviel was dat mensen hier de plaats ‘Lousiville’ heel anders uitspreken dan dat je verwacht. Ze hebben ons verteld dat je Lou-uh-ville zegt. Ze hebben ons verteld dat eigenlijk heel Amerika gewoon Louisville zegt en dat alleen de mensen die hier wonen ‘Lou-uh-ville’ zeggen.

We zijn naar het Kentucky Derby museum geweest. (http://www.derbymuseum.org/) Hier worden grootse evenementen georganiseerd en er komen mensen van over de hele wereld op af. Het is dus echt iets waar de mensen uit Louisville trots op zijn. Dat kon je goed merken toen we er waren, onze gids kon niet stoppen met praten over hoe geweldig en groots het allemaal was.

We zijn naar The BIG Four bridge geweest. De ene kant van de brug is in Kentucky, terwijl de andere kant van de brug in Indiana ligt. Op deze brug mag je alleen maar lopen of heel langzaam fietsen. Vanaf de brug is er een prachtig uitzicht over het water.

We zijn ook naar het Muhammed Ali Museum geweest (van de bekende boxer: Muhammed Ali: http://www.alicenter.org/). Toen we aankwamen kregen we eerst een diner. Daarna konden we vanaf het balkon van een prachtig uitzicht genieten. Vervolgens konden we het museum bezoeken. Dit museum is heel leuk opgezet, voor zowel jong als oud. Ik blijf me verbazen over hoe belangrijk eten is voor Amerikanen. Zoals ik al zei, toen we aankwamen kregen we een diner. Vervolgens kon je naar de 2e etage voor een ijsbuffet. Toen iedereen ijs op had werd het ijsbuffet omgebouwd in een snoepkraam. Alles natuurlijk onbeperkt en gratis!

Een avondje heeft een Amerikaanse student ons mee ‘downtown Lousiville’ genomen. We kwamen erachter dat er best wel veel te doen is in Louisville, meer dan dat we verwachtten.

Afgelopen maandag begon het oriëntatie programma. Dit startte met ‘crossroads’ activiteiten, dit waren allemaal groupbuilding spelletjes.

Vandaag is de eerste schooldag.

Het weer. De temperatuur ligt iedere dag rond de 30 graden, daarnaast is het erg benauwd. Gisteren heeft het voor het eerst geregend, maar de temperatuur daalt niet. S’ nachts blijft het rond de 25 graden.

Dingen die me de afgelopen dagen zijn opgevallen in Amerika:

Ik begin steeds beter te begrijpen waarom iedere student een eigen auto heeft. Er zijn hier geen bussen of treinen, dus zonder auto kom je nergens. Wij, als internationale studenten, zijn altijd afhankelijk van de Amerikaanse studenten. Gelukkig zijn zij allemaal heel aardig en willen ze ons overal naartoe brengen.

Het is altijd erg warm en benauwd buiten, vandaar dat er in alle gebouwen airconditioning is. Maar meestal is dit niet fijn, want ze zorgen dat het binnen rond de 18 graden is, terwijl het buiten 30 graden is, dus het verschil is te groot. We hebben dus gemerkt dat het erg slim is om altijd een vestje mee te nemen als je weg gaat.

Het eten. Ik blijf het zeggen, maar ik blijf me ook echt iedere dag verbazen over het eten. Er is altijd superveel, dus heel veel keuze, maar het lijkt meestal dat er geen einde aan komt! Daarnaast mis ik een Hollands ontbijtje! Alles is hier zoeter, dus ook het ontbijt. Ze kennen alleen wit brood op de campus dus meestal ontbijten wij, de internationale studenten, met fruit.

De Amerikaanse vlag. Aan bijna ieder huis hangt een vlag. Je kunt zien dat de mensen echt trots zijn dat ze Amerikaans zijn. Daarnaast hebben veel huizen een glazen voordeur voor hun normale voordeur, waardoor ze soms hun gewone voordeur open laten staan. Ik heb aan verschillende studenten gevraagd waar dit voor is, maar ze weten het allemaal niet echt. Sommigen denken dat het is om meer licht in je huis te laten, maar daar zijn ze niet zeker over. Dus dit ga ik nog verder uitzoeken haha.