New York New York

12 november 2014 - Louisville, Kentucky, Verenigde Staten

Lieve allemaal,

Jullie hebben ondertussen vast al gemerkt dat ik niet zo van het schrijven ben haha, mijn laatste blog is namelijk alweer 1,5 maand gelden maar toch weer even een update.

10 Oktober was het zo ver: een reis van 10 dagen naar New York! Yeey, eindelijk papa en mama weer zien na 2 twee maanden! Na een lange tijd op het vliegveld gewacht te hebben op papa en mama konden we ons per taxi naar onze kamer verplaatsen.

Vanuit de taxi kunnen wij de prachtige skyline van New York al bewonderen. Jeetje, we zijn er nu echt! Nadat we onze spullen in onze kamer hebben achtergelaten, besluiten we om naar Times Square te gaan. We kwamen uit de metro en liepen de trap omhoog en de felle lichten, vele advertenties en drukte van Times Square kwamen ons tegenmoet. Het was overweldigend maar tegelijkertijd ook heel cool. Als je nog niet het gevoel had dat je echt in New York zat, kwam dat gevoel nu wel.

De rest van onze 10 dagen hebben we lekker de toerist uitgehangen in New York en plekken in New York bezocht. Een van de bezichtigingen die mij het meeste is bijgebleven is 9/11 memorial. Ik vond dit een van de meest indrukwekkende plekken in New York. We zijn in totaal wel 3 keren naar 9/11 memorial geweest, de eerste keer in de avond, waarbij het licht ook echt een sfeer creëert, de tweede keer bij daglicht en de derde keer bij schemering. De plek creëert een beetje een raar gevoel van binnen, maar ik denk dat het voor de nabestaanden een prachtige (als je dat kunt zeggen over zo'n plek) herdenkingsplek is.

Wat me ook heel erg is bijgebleven is Ellis Island en het vrijheidsbeeld. Bij het bezoeken van het eiland waarop het vrijheidsbeeld staat, hadden we een audiotour. Hierbij krijg je de geschiedenis te horen over het vrijheidsbeeld en krijg je een beetje een indruk van wat voor indruk dit op mensen maakte. Vervolgens krijg je op Ellis Island in het immigranten museum een totaal plaatje van hoe blij mensen waren als ze eindelijk het vrijheidsbeeld zagen en daardoor zeker wisten dat ze in eindelijk in Amerika waren aangekomen.

National park en The High Line (vroeger was dit een high line, maar hier heeft de regering nu een soort park van gemaakt, als je de high line afloopt kun je mooi over New York heen kijken) vond ik geweldige plekken om even tot rust te komen na al die drukte in de stad.

Voor de rest hebben we veel andere toeristische plekken bezocht en heeft New York heel veel indruk op ons gemaakt. Na 10 dagen met mijn lieve mama en papa te hebben doorgebracht moest er helaas ook weer afscheid worden genomen om de laatste twee maanden van mijn avontuur aan te gaan.

Het voelt nog als de dag van gisteren, maar is toch alweer 3 weken geleden dat ik in New York was. De laatste 5 weken zijn nu echt ingegaan. Met een dubbel gevoel geniet ik van mijn laatste weekjes. Ik vind het heerlijk om straks weer lekker naar huis en naar Nederland te gaan, maar ik vind het ook wel erg jammer om hier weer alles achter te laten en afscheid te nemen van de nieuwe vrienden die ik heb gemaakt.

Maar gelukkig hoef ik hier nog niet te veel over na te denken want ik heb lekker nog 5 weekjes. En daar ga ik dan ook nog even volop gebruik van maken. 21 Oktober ga ik voor 5 dagen de zon opzoeken in Florida. Waar we Orlando en Miami gaan bezoeken. Het is op het moment, ongeveer 25 graden in Orlando en Miami dus ik lig over anderhalve week lekker in mijn bikini op Miami Beach!

Als ik de 26e terugkom, vertrek ik meteen weer naar Ohio om hier samen met de familie van mijn roommate Thanksgiving te vieren. Na 5 dagen Florida en 4 dagen Ohio, heb ik een weekje om bij te komen. Hierna zijn de examens, waarna ik nog een weekendje van alles hier kan genieten en mijn koffertje in ga pakken op weer terug naar Nederland te gaan.

Maaaaaaar dat is nog heel ver weg dus ga ik eerst nog even genieten van Amerika!

Nog wat leuke dingetjes die mij hier zijn opgevallen:

- Amerikanen hebben hele grote telefoonhoezen, die je telefoon 2x zo groot maken en met gemak 70 euro kosten. Dit zijn de life protector hoesjes die bijna iedereen heeft. Het zou je telefoon voor de rest van je leven moeten beschermen.

- Amerikanen gebruiken weinig tot geen sarcasme en weten ook eigenlijk niet zo goed hoe ze hier mee om moeten gaan als iemand sarcasme gebruikt. Vaak hebben ze het niet eens door als je sarcastisch bent..

- Slaphappy! Een geweldig woord, waar wij in Nederland niet eens een vertaling voor hebben. Slaphappy betekend dat je zo moe bent dat je eigenlijk alles grappig vindt en je dus eigenlijk om alles moet lachen. Leuk dat ze hier ook echt een woord voor hebben!

- Ik ontmoet steeds meer Amerikanen, die al volwassen zijn, maar nog nooit buiten Amerika zijn geweest of zelfs niet eens ooit in een andere staat zijn geweest. Veel mensen hebben het gevoel dat Amerika eigenlijk alles heeft en daarom hoeven ze dus eigenlijk nooit hun land te verlaten.

Om jullie nog even jaloers te maken, het is hier gewoon nog 17-20 graden overdag dus lopen wij gewoon nog lekker zonder jas buiten :)

Liefs en kusjes uit Kentucky!