Nashville & Chicago!

26 september 2014 - Louisville, Kentucky, Verenigde Staten

Hoi allemaal,

Ondertussen zit ik alweer ongeveer 7 weekjes in Amerika. Ik heb van alles meegemaakt en nog heel veel leuke dingen in het vooruitzicht!

Nashville

Laat ik beginnen met Nashville! Nashville is een stad, in de buurt van Louisville, in Tennessee! Nashville is 4 uurtjes met de auto bij Louisville vandaan. We zijn naar Nashville geweest met de bus. Nashville was helaas iets minder dan dat wij ervan verwacht hadden. Maar meer skyscrapers dan Louisville haha, en  die willen we natuurlijk veel zien omdat we dit niet gewend zijn.

Nashville is een echte muziekstad. Het staan bekend om haar country-music en dat is aan alles te merken. De mensen dragen country-boots, leren broeken en country-hoeden. Zodra je down-town gaat, krijg je een beetje de cowboy sfeer. In Nashville is er overal country-muziek op straat, het heeft een hele gezellige sfeer. In ongeveer ieder cafeetje zit er een country-zanger die live liedjes zingt en speelt op zijn gitaar. Het viel me op dat er eigenlijk allemaal maar mannelijke country-zangers waren haha.

Voor de rest was Nashville leuk om even geweest te zijn, en afwisseling met Louisville te hebben. We hoorden van mensen dat Nashville amazing was en de hemel voor country-music. Dat laatste geloof ik wel, maar amazing.. Daar waren wij het niet helemaal mee eens haha. Dit is dus ook weer iets dat we geleerd hebben, Amerikanen kunnen lekker overdrijven. Ze kunnen dingen of mensen veel geweldiger maken dan dat ze eigenlijk zijn.

Een ander weekend zijn we naar Churchill Downs naar een horse-race geweest, Dit was een superleuke ervaring. Natuurlijk heb ik ook op paarden gegokt. Je kunt voor 1 of 2 dollar al op een paard gokken. In iedere race, rennen een stuk of 10 paarden. Je kunt een krantje kopen waarin de paarden staan, en dan kun je aan de hand van de cijfers die de paarden hebben, bepalen op welk paard je wil gokken. Toch zeggen de cijfers niet heel veel. Het is echt gokken haha. De eerste twee rondes wonnen een aantal mensen, waarmee ik was, 16 dollar en 10 dollar, dus ik dacht nou dat wil ik ook wel meemaken. Ik heb drie keer gegokt maar helaas nooit iets gewonnen. Maar de ervaring alleen was al erg leuk om een mee te maken.

Het weekend hierna zijn we naar de verjaardag van een Amerikaanse student geweest. Zij is Mexicaans en dus was er Mexicaans eten en Mexicaanse drankjes. Het was erg leuk om haar huis te zien en haar familie te ontmoeten. Ze had een supergrote tuin en haar ouders en familie hadden een enorme gastvrijheid. We hebben lekker gegeten en een hele gezellige avond gehad. Natuurlijk kon de Pinata niet ontbreken, je weet wel zo'n doos met allemaal snoep erin die je kapot moet slaan. Ze hadden er zelf twee! We hebben allemaal eens mogen proberen. Eerst moet je met een blinddoek 10 rondjes draaien en dan zingen zij een liedje waaronder wij proberen de doos te raken. Zodra het liedje afgelopen is, moet je stoppen en is de volgende persoon aan de beurt. Dit was erg leuk om mee te maken.

9/11 - Ik had verwacht dat je aan alles zou kunnen merken dat het 9/11 is. Ik heb er zelf, op een filmpje in mijn advertising les, niets van gemerkt. Het filmpje in de les was wel een beetje vreemd. De professor laat altijd reclames zien tijdens de les en deze analyseren we dan. Hij had al gezegd dat we mochten gaan, maar toen moesten we terug komen. Hij vroeg of we nog naar een filmpje wilden kijken. Dit was een filmpje met paarden die de grond kusten. En uiteindelijk een tekst waarin stond dat 'het' nooit vergeten wordt. Met tranen in zijn  ogen, zei de professor vervolgens dat we mochten gaan. Ik keek om me heen en verschillende mensen hadden tranen in hun ogen. Het was een raar moment.. Nadat ik het klaslokaal uitliep, heb ik niets meer van 9-11 meegekregen.

Het is een beetje raar om nu over te gaan naar iets leuks maar ik wil toch ook echt nog even over Chicago vertellen. Chicago afgelopen weekend! Jeetje wat was dat fantastisch. Op woensdag werden we gevraagd of we donderdag naar Chicago wilden gaan, alles was al geregeld en we zouden met een auto gaan. Mijn agenda voor afgelopen week: maandag - een paper inleveren, dinsdag - een paper inleveren, donderdag - een paper, een toetsje en een examen. Je kunt je dus wel voorstellen dat ik heel even moest nadenken of ik wel naar Chicago wilde gaan in zo'n korte tijd, omdat ik dus eigenlijk heel veel te doen had in dat weekend. Eerst heb ik ene gezegd, toen ja, toen toch weer nee, en uiteindelijk ben ik toch maar mee gegaan omdat ik niks wil missen haha. Ik ben, achteraf, heel blij dat ik ja heb gezegd. Het was Fantastisch.

Chicago! We kwamen aan met de auto en hebben ingecheckt in het hotel. Na het inchecken, zijn we meteen rond gaan kijken in Chicago. En natuurlijk hebben we meteen een deep dish pizza gegeten. Daar staat Chicago namelijk bekend om. Een deep dish pizza is eigenlijk een pizza die heel hoog is, en dus heel veel deeg heeft. Ik vond het persoonlijk niet voor herhaling vatbaar, ik vond het deeg veel te dik en veel te hard. Anderen vonden het geweldig, dus ik zou zeggen; ga het zelf maar een keertje proeven om te beoordelen. Ook zijn we naar 'de bean' geweest. Dit is een enorme spiegel boon. Je kunt dus op de foto met de gebouwen en jezelf, en deze foto zelf maken. Ik leg het een beetje onduidelijk uit, dus kijk maar naar de foto's, dan begrijp je waarschijnlijk wel wat ik bedoel!

We besloten om de tweede dag fietsen te huren. Voor 7 dollar per dag kon je fietsen huren. Deze fietsen moet je dan wel binnen een half uur weer naar een fietspunt brengen en dan kun je een nieuwe fiets nemen. Er zijn echt heel veel fietspunten dus dat is prima te doen. Wij hebben dus als echte toeristen door Chicago gefietst. Ik moet zeggen dat dit niet ideaal was, want de auto's houden niet echt rekening met je en er zijn natuurlijk geen fietspaden. Voor een dagje was het prima en zou ik het zeker aanraden, maar omdat het toch wel erg gevaarlijk is, had ik er na een dagje wel genoeg van.

De tweede dag gingen we naar het strand! Wauw! Naast alle skyscrapers heeft Chicago ook een strand! Op het strand hebben we genoten van het prachtige uitzicht van de stad. Na het strand, zijn we een beetje in de stad rondgelopen. S' avonds hebben Italiaan gegeten. De hele stad zit vol met Italiaanse restaurants. Ik denk dat ongeveer 70% van de restaurants Italiaans is.

De derde dag zijn we naar de Willis Tower geweest. Dit was een geweldige ervaring. Als je Willis Tower binnenkomt moet je eerst door een soort van douane. Het is hetzelfde als bij een vliegveld. Je moet je tas en spullen inleveren, deze gaan door een scanner en zelf loop je ook door een scanner. Na 9/11 is Amerika flink veranderd. Eenmaal in het gebouw ga je 103 etages omhoog, en zit je op ongeveer 413 meter hoogte. Vanaf hier kon je van een prachtig uitzicht genieten. Aan de zijkant van het gebouw had je een soort glazen hok. Je kunt daar op staan en mooie foto nemen en zo sta je dus eigenlijk echt boven de gebouwen. In eerste instantie dacht ik dat het niet zo eng zou zijn, maar toen het erop aan kwam was het toch wel even slikken. Je ziet echt gebouwen onder je en auto's rijden. Doordat je zo hoog zit, heb je wel minder besef dat je daar echt staat.

De laatste dag zijn we naar Chinatown geweest. Na een 1,5 uur durende wandeling hadden we besloten om toch maar de watertaxi naar Chinatown te nemen. Eenmaal aangekomen viel Chinatown ons een beetje tegen. Ik moet zeggen dat ik persoonlijk Chinatown in Londen mooier vond. We hebben wel super lekker gegeten in Chinatown. Een van de beste maaltijden die ik hier in Amerika gehad heb.

Samenvattend, Chicago was geweldig! Ik heb mooie uitzichten gezien en ik zou iedereen aanraden om naar Chicago te gaan, als je in de buurt bent! Chicago wordt ook wel 'windy city' genoemd. Dit hebben wij ook zeker gemerkt. Er is heel veel wind, maar dit heb ik alleen maar als fijn ervaren! Naast de hitte was een beetje wind best wel lekker.

In het vooruitzicht heb ik nog New York over precies 2 weken vanaf vandaag, en Miami en Orlando in Florida over ongeveer 8 weken geboekt. Maar eerst nog even wat examens en papers maken, want (ik zou het bijna vergeten maar) ik zit hier natuurlijk voor de studie!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl